Thursday, July 20, 2017

חמשת היתרונות המובילים של שורש המאקה (מספר 4 הוא הכי טוב)

אבקת מאקה

שורש מאקה (lepidium meyenii) הוא אדפטוגן וחבר במשפחת המצליבים, כמו הברוקולי והכרוב, אבל לאור המאפיינים הייחודים שלו, הוא נחשב לאחד מ"מזונות העל" הכי טבעיים בעולם. המאקה צומח בהרים הגבוהים של דרום אמריקה, בעיקר באזורים הגבוהים של פרו.

השורש בעל הטעם הנעים בדרך זמין בצורת אבקה לאחר שנקצר. היתרונות של שורש המאקה כולל השפעה חיובית על האיזון ההורמונלי, רמות האנרגיה ומאיץ את הבריאות.


והוא לא רק מקור טבעי של ריפוי תזונתי, אלא יש לו היסטוריה ארוכה כמזון על בטוח שנצרך בגלל היתרונות הרפואיים שלו במשך אלפי שנים באזורים של הרי האנדים.


שורש המאקה בעל הטעם הנעים בדרך כלל זמן בצורת אבקה. הוא מאוד עשיר בחומרים מזינים (יש לו רמות גבוהות יותר של סידן מאשר בחלב) ויש לו צפיפות תזונתית.

היתרונות של שורש המאקה כוללים פוריות מוגברת אצל גברים ונשים, איזון הורמונלי, האצת המערכת החיסונית, אנרגיה מוגברת, סיבולת, שיפור בתפקוד המיני, זיכרון ומיקוד.

המאקה נחשה כ"אדפטוגן", השם ניתן למספר זרעים, צמחים וחומרים טבעיים אשר עוזרים לגוף באופן טבעי להסתגל ללחצים כמו לוח זמנים עמוס, עבודה תובענית או מחלה.

עובדה ייחודית נוספת לגבי שורש המאקה היא שהיסטורית הוא נחשב כמעורר תאווה מינית חזק וסוד פוריות מסורתי בקרב האוכלוסיות החיות באנדים.

צריכת מאקה גורמת לעיתים לאנשים להרגיש יותר "חיים", אנרגטיים ומשאירה אותם עם תחושת רווחה, כל זה בגלל היכולת שלו להחזיר את האיזון ההורמונלי ולהעלות את האנדורפינים של ההרגשה הטובה.

יתרון נוסף של המאקה הוא הכמות הגבוהה היחסית של חומרים מזינים המבוססים על צמחים הכוללים חלבון, סיבים, סידן ומגנזיום.


 



עובדות תזונתיות של המאקה



אבקת שורש המאקה מורכבת מ 18% חלבון, 76.5% פחמימות, 5% שומן ו 8% סיבים (פחמימות הניתנות לעיכול). המאקה מספק מקור עוצמתי של תזונה הכולל:

• מעל 20 חומצות אמינות הכוללות 8 חומצות אמינו חיוניות

• 20 חומצות שומן (כמו חומצה לוריק, לינולאית, פלמיטית, אולאית וסטארית)

• ויטמין B-1, B-2, C ו E

• סידן

• מגנזיום

• אשלגן

• נחושת

• אבץ

• מנגן

• זרחן

• סלניום

• גופרית

• נתרן

• ברזל





המאקה הוא גם מקור עשיר של פיטונוטריאנטים.



אין מקום מומלץ לשירות הגודל של המאקה על פי המומחים, עם זאת, רוב האנשים מרגישים הכי טוב כאשר הם מתחילים עם כף אחד באופן יומי (בצורת האבקה) ומתקדמים אל עבר 2-3 כפות המתפשטות לאורך היום. מפני שהמאקה יכול לעזור להגביר את האנרגיה והסיבולת, הרבה אנשים אוהבים לצרוך אותו לפני אימון גופני.

בהרי האנדים, המקומיים צורכים כקילו של שורש מיובש או טרי של המאקה על בסיס יומי.

רוב האנשים צורכים 1-20 גרם על בסיס יומי של צורת האבקה.



חמשת היתרונות המובילים של שורש המאקה



למרות שבמאקה עצמו אינו מכיל הורמונים, רוב היתרונות של שורש המאקה קשורים ליכולת שלו לסייע בהחזרת המיניות, האנדקוריני (הורמוני) והבריאות הנפשית. להלן מספר דוגמאות שבו המאקה יכול לסייע גם לגברים וגם לנשים:


1. תסמונת קדם וסתית ((PMS, הפסקת הוסת ונשים עם תסמונת השחלות הפוליצסטיות (PCOS)



שורש המאקה ידוע ביכולת שלו לסייע באיזון ההורמונלי שלעיתים תורם לשיפור התסמינים של התסמונת הקדם וסתית והפסקת הוסת. אצל נשים עם תסמונת השחלות הפוליצסטיות, מאמינים כי המאקה מסייע בכך שהוא שולט על רמות האסטרוגן בגוף.

רמות האסטרוגן הן גבוהות מידי או נמוכות מידי ויכול להקשות על נשים לבייץ ולהיכנס להיריון. לכן איזון של כמות האסטרוגן שהאישה מייצרת ובתורו הכמות המיוחסת לכמות הפרוגסטרון המופקת הוא מאוד חשוב בהגברת בריאות של ההרבייה, הפוריות והפחתת התסמינים הקשורים לתסמונת השחלות הפוליצסטיות כמו מחזור לא סדיר, צמיחת שיער עודפת וכדומה.



2. ההורמונים של האישה, פוריות והבריאות המינית



מחקר שנערך בשנת 2008 הראה כי למאקה היו תוצאות חיוביות בהגברת מצב הרוח של גיל המעבר אצל האישה והפחתת רמות החרדה והדיכאון.

אותו מחקר הראה את השיפור במצב הרוח שהוביל לליבידו מיני. מחקר נפרד שנערך ב 2008 על ידי

CNS Neuroscience & Therapeutics הראה כי למאקה יש את היכולת להגביר את הליבידו המיני אצל נשים, ככל הנראה בגלל ההשפעות החיוביות על רמות הסרוטונין, הורמון "ההרגשה הטובה".

במחקר שנעשה בשימוש של בעלי חיים ומאקה, נמצא כי החיות ממין נקבה שצרכו מאקה, הכפילו את כמות הביצים והן הבשילו בצורה מוצלחת, דבר שהוא חשוב עבור הביוץ והפוריות.

מאמינים כי המאקה יכול לשחזר את האיזון ההורמונלי אצל נשים על ידי תמיכה במערכת האנדוקרינית ולסייע בוויסות של בלוטת יותרת הכליה וייצור הורמון בלוטת התריס.

בלוטת יותרת הכליה ובלוטת התריס משחקים חלק מרכזי בויסות הרגשות – מרמות הלחץ ועד לתיאבון.

החזרת הבריאות לאותן בלוטות הוא בעל חשיבות עליונה אצל מישהי שרוצה להרגיש הכי טוב.


3. רמות הטסטוסטרון של הגבר והפוריות



במחקרים קליניים שנערכו לא נראה כי רמות הסרום של הטסטוסטרון הושפעו על ידי המאקה.

אולם, המאקה השחור הראה השפעה חיובית על ייצור הזרע יותר מהמאקה הצהוב והאדום.

למאקה האדום יש יתרונות משלו להורמון הגדילה הגברי. הוכח כי הוא מפחית את גודל הערמונית במחקרים שבוצעו על עכברים ממין זכר. זה מוביל למסקנה כי המאקה יכול לעזור לשפר את בריאות הערמונית של האדם.

במחקרים אחרים הראו כי המאקה משפר את ייצור הזרע, התנועה והנפח, כל הגורמים החשובים המגבירים את הפוריות.

בדוח נוסף מ 2010 המסכם את התוצאות של 4 ניסויים קליניים שבוצעו על ידי BMC Complementary ורפואה אלטרנטיבית, המאקה הראה יתרונות הקשורים לשיפור התפקוד המיני והליבידו המיני בגברים ונשים בוגרים.

עם זאת, בשני ניסויים נוספים שנערכו הוא לא הראה את אותן תוצאות חיובית, לכן יש צורך במחקר נוסף כדי לקבוע את הכוח של המאקה על הפוריות.


 



4. אנרגיה, זיכרון ומצב רוח



אנשים אשר משתמשים באבקת המאקה באופן קבוע דיווח כי זה גורם להם להרגיש יותר ערניים ואנרגטיים , לעיתים קרובות מהר מאוד לאחר תחילת השימוש. תכונה שימושית של השימוש במאקה להגברת האנרגיה ניתן להשוות לשימוש בקפאין בכך שהמאקה לא נותן לאנשים את תחושת העצבנות או הרעידות כמו שרמות גבוהות של קפאין כן יכול.

ניסויים קליניים הראו כי למאקה יש השפעות חיוביות על האנרגיה, הסיבולת ומצב הרוח. שמירה על רמות אנרגיה חיוביות קשורה לרמות נמוכות של חרדה ודיכאון, שני דברים שהמאקה הוכח כמסייע באופן חיובי להשגה.

כיצד בדיוק המאקה מגביר את האנרגיה עדיין לא יודע, אולם, מאמינים כי הוא אולי עושה את זה על ידי סיוע בייצוב רמות הסוכר בדם (שמפחית את קפיצות וירידות האנרגיה) ושומר על בריאות בלוטת יותרת הכליה שמסדירה את מצב הרוח והאנרגיה לאורך כל היום.

יתרונות המאקה כוללים הסדרת ההיפותלמוס, עזרה לבלוטת יותרת המוח לתפקד שהוא מרכיב מרכזי נוסף באיזון המיקוד והאנרגיה. הגברת ההתמקדות, האנרגיה ומצב הרוח מאפשרת לאנשים להתרכז יותר טוב ולכן משפרת את הזיכרון ואת היכולת להשלים משימות.



5. מאיץ נוגד חמצון



שורש המאקה פועל כנוגד חמצון טבעי ומגביר את רמות הגלוטתיון ו SOD (סופראוקסיד דיסמוטאז).

אלו הם שני לוחמים עיקריים במחלות בגוף. תוצאות ממחקרים שנערכו לאחרונה הדגימו כי לשורש המאקה יש את היכולת לעזור למנוע התפתחות של מחלות אדם כרוניות שמאופיינות על ידי כולסטרול רע, מצבים בעלי נוגדי חמצון גבוהים ואי סבילות לגלוקוז.

ומפני ששורש המאקה מגביר את רמות הגלוטתיון בגוף, לא רק שזה משפר את המערכת החיסונית ועמידות בפני מחלות, אלא גם מסייע לאיזון הרמות של הכולסטרול בגוף.

בנוסף, זה משפר באופן משמעותי את הסבילות מגלוקוז על ידי הורדת רמות הגלוקוז בדם. זה במיוחד חשוב לאנשים שצריכים לדאוג לבריאות הלב ותנאים כמו סוכרת או תסמונת מטבולית.

בעוד יש צורך במחקר נוסף כדי לחשוף כיצד בדיוק המאקה עוזר למערכות ההורמונליות ומערכת העצבים, מחקרים פנימיים שהושלמו הראו תוצאות מבטיחות לגבי השימוש במאקה.

תופעות הלוואי של המאקה

למרות שהמאקה לא אינו מייצר בדרך כלל תופעות לוואי מזיקות לאנשים המשתמשים בו וזה נצטרף בבטחה במשך אלפי שנים, יש עדיין מה ללמוד בנוגע על הבטיחות המדויקת ותופעות הלוואי של השימוש במאקה בשביל היתרונות הרפואיים.

מפני שהמאקה משפיע על הרמות ההורמונליות, רופאים מאמינים אנשים המשתמשים בתרופות של שינויים הורמונליים לא צריכים לצרוך את המאקה לטיפול נגד מחלות כמו סרטן השד או סרטן הערמונית. אנשים בעלי לחץ דם גבוה גם מומלץ שלא לצרוך מאקה.

יש צורך במחקר נוסף כדי לדעת אם המאקה בטוח לשימוש או לא בזמן ההיריון או הנקה. לכן עד שיאושר כי הוא בטוח, הכי טוב עבור אותן נשים להימנע מהשימוש בו.





היכן לקנות מאקה?



ניתן למצוא את המאקה ברוב חנויות מזון הבריאות בצורת אבקה. אתם אפילו יכולים למצוא את זה ככמוסה ונוזל. כל הצורות נחשבות למועילות במידה שווה, עם זאת, הכי טוב לקנות מאקה מקוצר איכותי שמבטיח כי אבקת שורש המאקה הוא 100% טהורה ואידיאלי לחפש אחר מגוון אורגני.

מאקה מגיע במגוון של צבעים, הכי נפוצים הם צהוב, שחור ואדום. לכל הצבעים יש יתרונות דומים, למרות שסוגים או צבעים מסוימים של המאקה נחשבים ליות מועילים לבעיות רפואיות מסוימות. אם אתם לא מצליחים למצוא מאקה בחנות, זה זמין מאוד ברשת ולעיתים אף במחיר זול יותר.

כיצד להשתמש במאקה?


קיימות הרבה דרכים נהדרות לשלב את יתרונות שורש המאקה לתוך הדיאטה שלכם!

אם אתם חדשים לשימוש באבקת המאקה ורוצה לחוות את היתרונות שלה בעצמכם, תחפשו אחר מאקה בצורת אבקה שנפוצה יותר. לאחר מכן תתחילו להוסיף אותה לארוחות.

רוב האנשים מעדיפים לא להשתמש במיקרוגל או לחמם את אבקת המאקה בטמפרטורות גבוהות, לדוגמא בזמן אפייה, בגלל שקיימת אפשרות שחלק מהחומרים המזינים יפחתו במהלך תהליך החימום.

הרבה אנשים משתמשים במאקה בכך שהם מוסיפים אותה בצורת אבקה להרבה מתכונים שמשתלבים היטב עם המתיקות של המאקה. בעוד הטעם לא מתוק מידי, למאקה טעם של אגוז טבעי, מעט מתוק, דומה לקינמון או אגוז מוסקט. הטעם של שורש המאקה משתלב היטב כאשר מוסיפים אותו לשייק פירות, שיבולת שועל או דגני בוקר.




from י.ג.נ. טבעי בע"מ - תוספי תזונה ומוצרי בריאות https://www.ygn.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%97%D7%9E%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%A9-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8-4-%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%94%D7%9B%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%91
via IFTTT

No comments:

Post a Comment