Thursday, August 24, 2017

אצה ירוקה כחולה

אצה ירוקה כחולה

ביפן אוכלים אצות ים ומגדלים אותן בים. זו אחת מן הסיבות לכך שתוחלת החיים ביפן היא הגבוהה ביותר בעולם. האם התפריט המקומי שלנו, שנחשב לאחד מהבריאים בעולם, זקוק לתוספת הזו?

ההכרה בחשיבותן הבריאותית של אצות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. למעשה הן מכילות  מינרלים הדרושים לאדם.


בעבר הלא רחוק ניתן היה לאסוף אצות ים בחופי ישראל, אך כיום הים מזוהם ומומלץ לקנות אצות בכמוסות או שגודלו בתנאים מתאימים. בחנויות טבע נמכרות אצות תחת השם אצה ירוקה כחולה.


לאצות יש תכונות נוגדות חיידקי מחלות ונוגדות חמצון רבות עוצמה והן נמצאות בשימוש אנושי מדורי דורות. בעולם יש אזורים בהם יש כמות מספקת או סבירה של מינרלים באדמה ובצמחים הגדלים שם ויש אזורים בהם האדמה דלה במינרלים. בארץ, כמו גם בארצות המזרח התיכון, אין די מינרלים באדמות. חוץ מאשר באדמה הכבדה, בשאר אדמות הארץ כמות המינרלים נמוכה עד אפסית.  במילים אחרות, מי שניזון ממזון הגדל פה בארץ ולא צורך אצות, בהכרח  יסבול ממחסור במינרלים. מחסור כזה המתבטא בתת-פעילות של בלוטת התריס, משפיע על כל ההורמונים בגוף.


ביפן אוכלים אצות ים ומגדלים אותן בים. זו כנראה אחת מן הסיבות לכך שתוחלת החיים ביפן היא הגבוהה ביותר בעולם. באצות  יש כמות רבה של יודן, אשלגן, מגנזיום, סידן וברזל כמו גם ויטמינים, רכיבים נוגדי חמצון,  פיטונוטריינטים, חומצות אמיניות, שמני אומגה-3 וסיבים. מתוך כך מסתבר שהן מהוות מזון בריאותי שקשה להסתדר ולהיות בריא בלעדיו.

כיום, יש אוניברסיטאות בארה"ב שבמסעדות שלהן נותנים לסטודנטים אצות.



אצות עוזרות לצמצום הסיכון ללקות בסרטן לסוגיו ומדכאות התרבות של הליקובקטר פילורי בקיבה. חומצה אלגינית הנמצאת באצות מספקת מידה של הגנה כנגד קרינות ועוזרת לסילוק מתכות רעילות מן הגוף. מחקרים שנעשו עם אצות  העלו שיש לה יכולות לשמר קרישת דם נכונה, למנוע בעיות בשיניים, לעזור לעיכול, לשמר את בריאות העיניים ולהגן בפני התקפי לב. סודיום אלגינט המצוי באצות מצמצם  בכ- 50% עד 80% קליטה של סטרונציום-90  באזורים בעולם בהם יש את החומר הרדיואקטיבי הזה במזונות שגודלו באדמות שהוא מצוי בה

מלבד המינרלים שבאצות, הן מהוות מקור טוב גם לוויטמינים A, 12B, C ו-E. הברזל שבאצות עוזר לתקינות הדם, מונע אנמיה ועקה חמצונית ועוזר גם לחוזק העצמות והשרירים. באצות יש גם ויטמין C שעוזר לקליטת הברזל שבהן.

מסתבר שבאגם קלאמת' באורגון, ארצות הברית גדלה אצה ירוקה כחולה באופן טבעי ,

הזכיין הבלעדי בישראל יגנ טבעי בע"מ




from י.ג.נ. טבעי בע"מ - תוספי תזונה ומוצרי בריאות https://www.ygn.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%90%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%9B%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%94
via IFTTT

No comments:

Post a Comment