Monday, November 20, 2017

שאטוורי - אספרגוס צמחי מרפא

אספרגוס

אספרגוס רסמוסוס או שאטוורי הוא עשב האיורוודה מומלץ בעיקר לנשים "כדי לשפר הנקה אצל אמהות מניקות ועל בריאות נשית כללית." זה גלקטוג טבעי - עוזר להגביר את רמות הפרולקטין ומגביר את אספקת החלב אצל אמהות מניקות. זה עוזר להזין מערכת הרבייה של האישה ועושה את הרחם מוכן לרבייה על ידי שמירה על רירית בריאה. שאטוורי הוא מאוד יעיל בשמירה על איזון הורמונלי בריא אצל נשים ומסדר את הווסת.


המונח שאטווארי פירושו אשה עם "מאה בעלים", שמקורם אולי במאה השורשים הצמחיים.


שאטוורי גדל בחלקים טרופיים של הודו בהימלאיה. הוא נמצא גם בדרום אסיה, אפריקה ואוסטרליה. זהו עשב מר ומתוק, הידוע בזכות תכונות הטוניק והתרפויטי שלו.



שאטוורי - מלכת הצמחים


שאטוורי נחשב כמתנה לנשים נקרא לעתים קרובות "מלכת הצמחים". זה עוזר להזין את מערכת הרבייה של האישה ועושה את הרחם מוכן לרבייה על ידי שמירה על רירית בריאה. שאטוורח הוא מאוד יעיל בשמירה על איזון הורמונלי בריא אצל נשים ומסדר את הווסת. זה עוזר להקל על ה PMS ולשפר את הליבידו בנשים


שאטוורי נמצא בשימוש מרחבי כמו טוניק לאחר לידה והוא גלקטוג יעיל מאוד. זה משפר את הפרשת החלב במהלך ההנקה ומסייע להגדיל את הכמות, כמו גם את האיכות של חלב אם. שאטוורי משחזר איזון הורמונלי ומחייה את הגוף לאחר הלידה.


שאטוורי והיתרונות שלה


לשאטוורי יש ערך תרופתי גבוה והוא יכול לשמש לטיפול במצבים רפואיים שונים אצל נשים, כמו כן גם לגברים בכל הגילאים. צמח זה מאוד מוציליגינוסיזם ויש לו אפרודיזיאק, אנבוליזם ואפקט אנטיפסמודיק.


השאטוורי מסייע לנשים ב:


-שומרי על איברי הרבייה

-מזין את אי-הפוריות ומונע הפלה.

-מטפל באי-סדירות של המחזור החודשי והביוץ.

-מטפל בתסמונת המחזור החודשי - PMS ו דיסמנוריה

-משחרר כאב ושולט באובדן דם במהלך המחזור

-החודשי -מטפל ליקוריאה ואמונריה

-עיקוב של התחלה מוקדמת של גיל המעבר

-מטפל במחלות דלקתיות באגן


שאטוורי הוא גם טוניק כללי נהדר עבור אנשים מכל הגילאים והוא יכול לשמש כדי לשפר את כוח האדם בגוף. הוא מחזק את הטונוס בשרירים, מרטיב את הרקמות היבשות, כליות וקיבה ומשמש גם לטיפול באימפוטנציה גברית.


עלים ירוקים, מבריקים, קטנים כמו אצבע, שורשי אשכול משמשים למטרות רפואיות שונות. תמצית השמן משמשת לעיסוי גוף כללי, כאבי ראש ועוזרת לחיזוק השרירים והמפרקים בגוף. הדבק שהוכן מעלים ירוקים טריים של שאטוורי מוחל על החלקים המושפעים של העור במהלך אבעבועות רוח כדי להפחית את תחושת הצריבה. מיץ טרי מן השורשים מעורבב עם דבש מסייע להפחית את הכאב בגידולים.


שאטוורי כטוניק כללי:


-איברי הרבייה הגבריים גם נהנים מהעשב במקרים של אימפוטנציה, ספרמטורייה ודביליזציה מינית.

-במקרים של ברונכיטיס קדחת כרונית זו מרגיע את הקרום היבשתי בדרכי הנשימה.

- הצמח משפר את תפקוד המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול.

- עוזר לשמור על איזון הורמוני בגוף


שאטוורי משומש לטיפול במחלת דיספפסיה. התוצאות נמצאו דומים כאשר הושוו עם מטוכלופרמיד התרופה המודרנית המשמשת לטיפול באותו מצב. שאטוורי מקנה את אותו אפקט כמו רניטידין הידרוכלוריד, תרופה מודרנית המשמשת לטיפול בחומצה בקיבה ובכיבים.



המרכיבים של השאטוורי


סטרואיד גליקוזידי, ספונינים, גלקטוזה וארבינוז הם המרכיבים הפעילים שנמצאו בשאטוורח. ספונין נוכח בשאטוורי, המשתנה במינים שונים הגדלים בחלקים שונים. סיטוסטרול, מוקילג, ספונינס מופקים מן השורש, דיסאוגנין מבודד מן העלים היפרוסייד וסרספוגנין מופקים פירות שאטוורי ופרחים. אלקלואידים, עמילן, טנין וחלבונים נמצאים גם עשב זה בנוסף ספונינים.


 


המאמר שאטוורי - אספרגוס צמחי מרפא פורסם ראשון ביגנ טבעי




from י.ג.נ. טבעי בע"מ - תוספי תזונה ומוצרי בריאות https://www.ygn.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A9%D7%90%D7%98%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A1-%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%99-%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90
via IFTTT

No comments:

Post a Comment